Berichtdetails
Goedemiddag,
ik heb een tijdje geleden Office 2019 aangeschaft. Dit gebeurde na betaling via een download. Nu ben ik in de nieuwe Word-versie de oude documenten van de oude Word versie kwijt. Voor de duidelijkheid, ik weet niet meer welke Word-versie ik eerst had en waar ik dat eventueel kan terugvinden.
In de vorige versie stonden nog al wat documenten die voor mij belangrijk zijn. Kan het ook zijn dat die ergens anders terecht zijn gekomen.
Gaarne hulp.
Groet
Frans
Documenten, gemaakt met welke versie van Word dan ook, staan niet IN Word maar onder Documenten. (normaliter)
U moet ze toch ergens hebben opgeslagen , zoek dat op.
Van hieruit valt daar weinig over te zeggen, het is uw systeem.
Via de Verkenner zoeken b.v.
Ruud
Dank voor de reactie. Maar als ik in de vorige versie aantikte "Bestand openen", kreeg ik alle documenten te zien, waarbij ik dan de mogelijkheid had er een te openen en te bewerken. Dit bedoelde ik eigenlijk.
Dat was omdat je in de vorige versie had ingesteld wáár je documenten moeten staan en dan kijkt hij daar.
Waarschijnlijk zal de nieuwe versie kijken in Onedrive en heb je daar niks staan.
Klik op Bestand - Openen en dan op de keuze Computer en ga dan naar Documenten
Dankjewel, ga het proberen. Lukt het niet dan reageer ik weer.
Fijne dag verder.
Frans
Ik heb er een tip bij: als je een document regelmatig gebruikt, dan kun je het 'vastmaken'. Dat gaat als volgt: als je m.b.v. de muis over de documentlijst beweegt, dan verschijnt rechts een pinnetje. Als je dat aanklikt, dan komt het document terecht in de lijst met vastgemaakte documenten en is het altijd bij de hand.
Nogmaals dank. Is het ook mogelijk om de "oude" bestanden terug te plaatsen in de nieuwe Word-versie?
De bestanden staan niet in Word, ze staan op de harde schijf.
Word houdt wel een lijstje recent geopende documenten bij maar dat moet worden opgebouwd en dat kost tijd. Eventueel kun je het vastpinnen gebruiken. Dat lijstje zie je meteen als je Word opent en kiest voor Start.
Anders: als je in Word kiest voor Openen, dan kun je kiezen voor Onedrive (bij mij meerdere Onedrive's) en voor de PC. Kies in het begin niet voor 'recente documenten' maar voor Onedrive of de PC, of kies voor Bladeren, dan zoek je via de Verkenner.
Uit je vragen blijkt overduidelijk dat je onvoldoende kennis hebt van bestandsbeheer in Windows Verkenner. Kijk eens hier: www.seniorweb.nl/tip/zoeken-in-de-verkenner om een bestand snel te zoeken. Belangrijker nog: schaf een goed computerboek aan bij Visual Steps, bijvoorbeeld "Basisboek Windows 10" en bestudeer het hoofdstuk over bestandsbeheer resp. het gebruiken van de Verkenner
Wilt u zelf een vraag stellen in de Office-Club?
Office-Club