Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Pc en randapparatuur-Club
Mededeling - donderdag 9 augustus 2018
Als club-gebruiker/bezoeker horen we graag uw mening over de SeniorWeb Clubs en vragen u daarom om mee te doen aan ons onderzoek. Aan de hand van de resultaten kunnen we de clubs optimaliseren zodat deze nog beter aansluiten bij de wensen van de gebruikers/bezoekers.
Alvast bedankt voor uw medewerking!
ethernet heeft geen geldige IP-configuratie
Geplaatst op 19 juni 2014 om 18:27 door Mary-Anne
Ik krijg elke keer deze mededeling. Heb al van alles geprobeerd, maar weet het nu niet mee.
Ik heb een Toshiba laptop (november 2013 gekocht) met windows 8.1. De laptop heb ik met kabel verbonden aan router.
Aan de router zitten nog 2 desktop computers en die geven geen probleem.
Heeft iemand een oplossing ? Alvast dank, Mary-Anne
102 reacties
Truus zegt:
Probeer eens de laptop aan de kabel van een van de pc's dan weet je of de gebruikte kabel de oorzaak is.

Iets meer informatie maakt het ook makkelijker om een oplossing te vinden. Bv welke router er gebruikt wordt
Modem al eens gereset?
Deed de laptop het eerder wel op dat netwerk?

19 juni 2014 om 21:41.
Marixius zegt:
Oplossing die meestal goed werkt:
- rechtsklik op "Computer"
- klik op Eigenschappen
- klik (aan de linkerkant) op Apparaatbeheer
- zoek de netwerkadapters op
- rechtsklik op het betreffende netwerkapparaat
- klik op: Installatie ongedaan maken
LET OP: zorg er voor dat je NEE zegt als wordt gevraagd het stuurprogramma te verwijderen
- na het verwijderen de Computer opnieuw opstarten
Na opnieuw opstarten zal er "nieuwe hardware" gevonden worden die opnieuw wordt geïnstalleerd.
Bij de netwerkadapters zul je in apparaatbeheer meerdere adapters aantreffen. Een daarvan is je WiFi adapter. De adapter waar het in dit geval om gaat is je ethernet adapter!
19 juni 2014 om 21:48.
Niekie zegt:
Als het euvel zich voordoet sinds of na de update naar 8.1 dan zou ik eens op de site van Toshiba kijken naar de nieuwste driver voor de netwerkkaart in samenwerking met W8.1.
Deze week nog een Samsung laptop van zo'n probleem afgeholpen na een update naar 8.1.

Niek
19 juni 2014 om 22:59.
Mary-Anne zegt:
Allereerst hartelijk dank voor jullie reacties.
Truus:
ook met de kabel van mijn desktop doet deed de laptop het niet. Ik heb een modem van Ziggo (eind vorige week gereset na verblijf van 4 maanden in het buitenland en een router van Sitecom: Sitecom6FE28C. Ook in Italië kreeg ik vaak bovengenoemde melding.
In november-december-januari geen problemen gehad.

Marixius:
jouw oplossing had ik al geprobeerd, maar dat leverde niets op.

Niekie:
Heb op de site van Toshiba gekeken, maar geen update gevonden.
Ik heb overigens automatische updates aanstaan.

Tot nu toe doet de laptop het vandaag goed met kabel. Wifi (kabel verwijderd) daarentegen is beperkt.
20 juni 2014 om 13:43.
Marixius zegt:
In welke zin is WiFi beperkt?
Jouw router is een Sitecom, welk type?
Wat je hebt vermeld in je bericht is je stationsnaam ofwel de SSID die je gebruikt om verbinding met je draadloze netwerk te maken.
Vermoedelijk heb je je Ziggo modem en Sitecom router beide in de meterkast hangen. Het draadloze signaal wordt dan vaak belemmerd door de muren van de kast en plafonds. Je zou kunnen overwegen om je router een andere plaats te geven waardoor het WiFi signaal wordt verbeterd. Dat de laptop het aan de kabel nu wel goed doet duidt er op dat er met de drivers niets mis is, maar dat waarschijnlijk een slechte kabelverbinding de boosdoener is. Zijn het zelfgemaakte kabels waar met een krimptang RJ-45 stekkers aan gemaakt zijn?
Zo ja, dan zit daar vermoedelijk je probleem.
20 juni 2014 om 14:02.
Mary-Anne zegt:
Router is Sitecom 300 N wireless router. Modem Ziggo staat in woonkamer (begane grond). Router staat op de eerste verdieping en is met een kabel verbonden aan het modem. De kabels zijn niet zelfgemaakt, maar kant en klaar gekocht.
Wifi beperkt: geen geldige op-configuratie.
Laptop net weer aangezet: zowel ethernet als wifi deden het niet. Opnieuw opgestart en nu doen ze het allebei. Ik wordt er een beetje radeloos van.
20 juni 2014 om 16:10.
Niekie zegt:
Als je een huiding kastje van Ziggo hebt, heb je een modem/router. De Sitecom is echter ook een router. Als alles op standaard instellingen staat delen beide routers ip adressen uit en dat geeft botsingen.
Oplosing 1) Ziggo bellen en vragen of ze de router functie van hun kastje uit willen schakelen. Dan deelt alleen de Sitecom nog ip adressen uit.
Oplossing 2) In het configuratiescherm van de Sitecom de DHCP functie uitschakelen. (Dat vergt wat meer uitleg, maar die krijg je dan ook als dat nodig is.

Verder zorgen de autoupdates van Windows niet voor de nieuwste driver voor je netwerkkaartje.

Niek
20 juni 2014 om 16:30.
Mary-Anne zegt:
Ik heb nog een oud modem van Ziggo zonder router. Daarover heb ik al gebeld met Ziggo. Ik krijg ook automatisch updates van Toshiba. Heb gezocht naar netwerkkaart update, maar die heb ik niet kunnen vinden op de website van Toshiba, die overigens niet echt vriendelijk is voor niet-specialisten op computergebied.

Ben benieuwd naar oplossing 2. De DHCP functie is ingeschakeld, maar ik kan niet vinden hoe ik die moet uitschakelen. Zijn daar risico's aan verbonden ?
20 juni 2014 om 16:57.
Niekie zegt:
Als het ding van Ziggo, echt alleen een modem functie heeft en geen wifi en en ook geen router functie hoef je niets te wijzigen.

Niek
21 juni 2014 om 01:34.
elz599 zegt:
Mary-Anne,
Wanneer ik je opmerkingen lees dan schrijf je o.a. Wifi beperkt: geen geldige op-configuratie.
Vlg. mij is de router niet goed geïnstalleerd en raad je aan de installatie hiervan nog een keer te doen.
Volg dan precies de aanwijzingen die in de gebruiksaanwijzing van de router staan.
21 juni 2014 om 17:22.
Niekie zegt:
Kanj e hier elkaar prive berichten sturen eigenlijk?

Niek
22 juni 2014 om 02:23.
Niekie zegt:
Kan je elkaar hier prive berichten sturen overigens?

Niek
22 juni 2014 om 02:25.
avatar
Ex-lid zegt:
Ja: klik op het fotootje, en je gaat naar het clubprofiel. Onder de foto daar staat de link 'stuur e-mail'...
22 juni 2014 om 14:15.
Niekie zegt:
Thnx brundibar. Ik klikte wel op het fotootje, maar dan gebeurt er door de traagheid van de website even 30 seconden helemaal niets, dus dacht dat, zoiets niet werte/ Bedankt.
Alleen moeten de leden dan wel toestemming hebben gegeven, om het email adres zichtbaar te tonen. Maar goed.

Niek
22 juni 2014 om 22:02.
Niekie zegt:
Mary-Ann. Mag ik het exacte type van de Toshiba laptop hier lezen.
Dat staat op de sticker aan de onderzijde van de laptop.
Zoek ik even bij Toshiba voor je.
Ik wilde je een mailtje sturen maar dat lukt niet.

Niek
22 juni 2014 om 22:07.
avatar
Ex-lid zegt:
Als je het doet zoals ik beschrijf, dan lukt dat prima, Niek. Net getest...
23 juni 2014 om 06:05.
Niekie zegt:
Ziet u hier een link staan:
9hncjq.jpg

Niek
23 juni 2014 om 07:10.
avatar
Ex-lid zegt:
Hier wel:
schermafdruk1.png
23 juni 2014 om 11:21.
Niekie zegt:
Yep maar ik denk zomaar, dat je als beheerder van zo'n club meer ziet dan een gewoon lid.

Niek
23 juni 2014 om 16:05.
Niekie zegt:
Yep maar ik denk zomaar, dat je als beheerder van een club meer ziet dan een gewoon lid.
2znoikp.jpg
Ik dus duidelijk niet.

Zelfs bij mij zelf zie ik het niet staan, terwijl ik daar wel toestemming voor heb gegeven.

Niek
23 juni 2014 om 16:08.
avatar
Ex-lid zegt:
In deze club ben ik 'gewoon lid', Niek. Als Iemand in zijn profiel aangeeft dat leden haar/hem geen e-mail mogen sturen, dan zie ik hier geen e-mailadres. Er moet dus iets fout zijn aan jouw kant, vrees ik.

Dat jij geen e-mailadres vindt in je eigen profiel klopt wel. Dat zie ik ook niet. Je stuurt jezelf immers geen e-mail, zal het idee zijn.
23 juni 2014 om 18:05.
Mary-Anne zegt:
Niek, ik heb je net een mail gestuurd met de gegevens. Mary-Anne
23 juni 2014 om 18:56.
Niekie zegt:
Oke brundibar. Hier staat echt alles goed.
Ik kan jou inderdaad wel een e-mailtje sturen. Maar ik heb reeds contact met Mary-Anne.
De reden om het via mail te proberen af te handelen is de beperking van het tik schermpje hier.
Je ziet niet meer dan 7 regels, als je zelf een bericht tikt en dat is bij een wat lastige vraag, dan vaak veel scrollen, om terug te lezen, wat je al getikt had en wat nog niet. Thnx voor je uitleg.

Niek
23 juni 2014 om 21:01.
Marixius zegt:
@Niekie
Ik begrijp je probleem voor wat betreft het teruglezen en de beperkingen van de berichten in Clubs. Helaas haalt "Clubs" nog altijd niet het kwaliteitsniveau wat we met Forums wel hadden. Ik mis wat dat betreft de "good old forums" nog steeds.
Echter, het lijkt mij niet wenselijk om probleemoplossingen via private mail af te handelen.
Het leereffect gaat zo voor anderen verloren. De doelstelling van clubs is immers om kennis en ervaring met ELKAAR te delen en daar horen lotgenoten , meedenkers en meelezers ook bij.
24 juni 2014 om 07:25.
Niekie zegt:
Natuurlijk Maraxius. Als we het probleem oplossen, zal ik ook zeker hier de oplossing vermelden.
Voorlopig zijn we nog bezig met technische gegevens uitwisselen.

Niek
24 juni 2014 om 08:17.
avatar
Ex-lid zegt:
Misschien is het een idee om berichten te plaatsen zoals ik dat in de Clubs doe: zodra ik een overzicht wil hebben van wat ik getikt heb verstuur ik het bericht. Ik lees het gepubliceerde bericht door, en als ik iets wil wijzigen of toevoegen, klik ik op het potloodje. Je gaat terug naar de editor, wijzigt of voegt toe, en klikt op het vinkje. Dat kun je zo vaak doen als nodig.

Het heeft één nadeel: als iemand je bericht wil lezen terwijl jij aan het editten bent...
24 juni 2014 om 09:08.
Gijsbert zegt:
Is dit probleem nu opgelost.
Zo nee, laat mij dit dan even weten.
28 juni 2014 om 22:44.
Niekie zegt:
Nee de afspraak met Mary-Anne is dat ze eerst een nieuwer modem/router aan Ziggo vraagt, want vermoedelijk is dat het probleem. We hebben telefonisch van alles geprobeerd, maar niets lijkt te werken.
We gaan het vast lezen.

Niek
28 juni 2014 om 23:14.
Marixius zegt:
Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat het probleem in de Ziggo modem zit, omdat Mary-Anne aangeeft dat ze ook in Italië dezelfde foutmelding kreeg. Ik zou op de Toshiba site gaan zoeken naar updates voor zowel de ethernet als WiFi adapter.
Graag zou ik van Mary-Anne vernemen welk type Toshiba laptop ze heeft en welke versienummers de drivers van haar ethernet en wifi adapter hebben. Ik weet dat Niekie dat in het 3e antwoord al heeft aanbevolen. Mary-Anne geeft aan dat ze hier al naar gezocht heeft, maar dat de Toshiba site niet echt gebruikersvriendelijk is. Misschien dat we haar beter kunnen helpen als we het exacte type nummer van haar laptop weten en daarmee op de site van Toshiba kunnen gaan zoeken.
29 juni 2014 om 14:24.
Niekie zegt:
Maximus: Via email heeft ze de exacte link gekregen voor de drivers voor W8 van de netwerkkaart. Maar dat hielp niet. Het vreemde is daar, dat zodra er een andere pc aanstaat die aan dezelfde router hangt zij helemaal of slechts beperkte verbinding krijgt. Ook een fabrieks reset van de router bracht geen oplossing. Zowel modem, als router eerder zonder spanning gehad en 1 voor 1 weer netjes opgestart, bracht geen oplossing.
De melding die mary-Anne krijgt is ook een vreemde. Normaal kan dit wijzen op een ip conflict in een netwerk. Echter er staat maar 1 router in het netwerk die IP adressen uitdeelt en dan mag dit probleem niet voorkomen, tenzij de router niet juist functioneert.
Echter de pc's hebben als ze aanstaan allen een verschillend via DHCP toegewezen ip adres. Omdat zowel modem en in mindere mate de router al wat ouder waren en Ziggo met problemen vaak gratis een nieuw modem/router ter beschikking stelt, was dit de nuttigste oplossing.
Ik wil niet zeggen, dat het probleem daarmee opgelost is, echter je kunt zo wel oorzaken uitsluiten.
En inderdaad Italië is een vreemd verhaal en wijst in combinatie naar thuis wel weer naar de laptop.
Maar daar staat nu alles goed.
De netwerkkaart ziet netwerken en ze kan vaak wel verbinden, als er geen andere pc's aanstaan in huis.

Niek
29 juni 2014 om 16:45.
Marixius zegt:
Misschien een gekke vraag, maar wellicht kan Mary-Anne nog even controleren of de UTP kabel van Ziggo-modem naar Sitecom router wel in de juiste (WAN) poort zit. Als deze kabel in een van de LAN-poorten zit, dan werkt de Sitecom als switch. Verder zou het goed zijn om alle IP adressen te controleren via IPCONFIG /all.
De Toshiba kan gelijktijdig zowel via ethernet als via WiFi verbinding hebben met de router, dus beide IP adressen alsmede de IP-adressen van de andere pc's moeten uitgelezen worden. Verder nog controleren of de netwerkadapters juist zijn ingesteld en dat IP-Adressen automatisch via DHCP worden verkregen en dat niet een van de apparaten op een fixed IP-adres staat ingesteld.
29 juni 2014 om 22:14.
Niekie zegt:
Lees even het verhaal van mij hierboven (over DHCP). Alles is echt gecontroleerd. Als de router als switch zou zijn aangesloten, heeft er altijd maar 1 pc verbinding en niet meer.
Ik heb de prints van ipconfig /all van haar laptop en pc's hier in m'n mail staan.
En voor je het vraagt en is ook een ip flush uitgevoerd. etc etc.
Zullen we dit vragen uurtje even onderbreken totdat Mary-Anne reageert?

Niek
29 juni 2014 om 22:39.
Mary-Anne zegt:
Gijsbert het probleem is nog niet opgelost. Zie de discussie tussen Niekie en Marixius.
Mary-Anne
29 juni 2014 om 23:09.
Mary-Anne zegt:
Niek en Marixius
Ik ga morgen met Ziggo bellen voor een nieuw modem. Heb de afgelopen druk gehad met niet-computer zaken. Vanavond heb ik wel nog gezocht op de Toschiba-site naar probleemoplossing met Netwerk (LAN) en Draadloos netwerk (WLAN). Ga ik morgen ook mee aan de slag. Zodra ik een stap verder ben of er niet uitkom of dt het niets oplevert maak ik een bericht.
Mary-Anne
29 juni 2014 om 23:15.
Marixius zegt:
Wellicht nuttig om eens naar de probleemoplossing in deze discussie te kijken.
Er zijn meer Toshiba gebruikers met een soortgelijk probleem.
Voor betreffende gebruiker was methode 2 de oplossing, het resetten van het TCP/IP protocol.
Zie ook: de microsoft knowledge base
29 juni 2014 om 23:21.
Mary-Anne zegt:
Marixius
Hierbij de gegevens over mijn laptop: Satellite C870-1FZ Type PSCBAE-6600HDU
Het lukt mij niet om een update te vinden voor de BIOS-firmware (een van de mogelijke oplossingen die Toshiba aangeeft).
Kun je me aangeven waar ik de versienummers van de drivers (ethernet en wifi-adapter)kan vinden ? Weet even niet waar ik moet zoeken. Morgen zoek ik verder.

Dank voor je link: daar kijk ik morgen ook naar. Ben nu te moe.
Mary-Anne
29 juni 2014 om 23:22.
Niekie zegt:
Omdat ik vermoed dat maximus misschien al slaapt aub:

Klik met rechts op Deze Computer.
Kies Eigenschappen
Kies Apparaatbeheer
Klik vinkje open voor 'netwerkadapters
Klik met rechts op de betreffende netwerk adapter en kies 'Eigenschappen"
Kijk dan op de tab "Stuurprogramma".

Niek
29 juni 2014 om 23:27.
Niekie zegt:
En voor dat type laptop is er bij Toshiba geen bios update. Dus ik kan me niet voorstellen dat die opmerking van Toshiba over dat type laptop ging.

Link

Die laatste link van maximus zou best de oplossing kunnen zijn.

Niek
29 juni 2014 om 23:32.
Marixius zegt:
Nee Niek, slapen doe ik nog niet en ik kijk gelijktijdig naar Costa Rica-Griekenland. Ik vertrouw jou op je woord dat Mary-Anne de laatste drivers heeft. Ik vermoed dat de sleutel naar de oplossing van het probleem te vinden is in de hiervoor genoemde discussie en het MS KB-artikel.
29 juni 2014 om 23:38.
Niekie zegt:
Oeps.... Ik las hem en tikte die laatste regel erbij. Die hebben we inderdaad niet gedaan.

Niek
29 juni 2014 om 23:47.
Mary-Anne zegt:
Niek en Marixius
Doe ik morgen !
30 juni 2014 om 00:00.
Mary-Anne zegt:
Marixius

Versienummers
- Realtek PCLe FE Family-controller stuurprogramma: 8.1.510.2013
- Realtek RTL8723 AE Wireless Lan 802.11n PCI-E NIC
stuurprogrammaversie: 2012.0212.2014
30 juni 2014 om 00:04.
Marixius zegt:
Voor de drivers moet je wel zorgen dat je de Windows 8.1 update versie te pakken neemt voor de WLAN adapter.
De link van Niek verwijst naar de Windows 7 64bits Toshiba Satellite.
WLAN Realtek versie 2012.1.0712.2013
Deze driver is dus voor Windows 8.1 met update 1.
30 juni 2014 om 00:09.
Marixius zegt:
Volgens Toshiba zou
Realtek LAN driver versie 8.3.730.2012
Realtek WLAN driver versie 2012.1.0712.2013
moeten zijn.
30 juni 2014 om 00:28.
Mary-Anne zegt:
Dag Marixius.

Voor de Realtek WLAN driver heb ik een nieuwere versie gevonden door de opdracht: stuurprogramma bij werken: 2012.9.212.2014 van 20-2-2014.

De Realtek Lan driver wel gedownload en geïnstalleerd (na enige moeite want:werd bij downloads opgeslagen als ..-zip. Nadat ik het streepje veranderd heb in een punt werd het een zip map en kon ik het uitpakken), maar dat zie ik niet terug bij apparaat beheer. En als ik bij Realtek PCLe FE Family-controler op bijwerken druk: wordt aangegeven dat er geen nieuwere of betere versie is. Zo meteen een vervolgbericht.
Mary-Anne
30 juni 2014 om 14:08.
Mary-Anne zegt:
Op dit moment doet de internettoegang van de laptop het weer: na 3 keer opnieuw opstarten.
Ook heb ik de oplossing in je link: http://support.microsoft.com/kb/299357 uitgevoerd.

Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
(c) 2013 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32>netsh int ip reset
Resetting Interface, OK!
Resetting Neighbor, OK!
Resetting Path, OK!
Resetting , failed.
Toegang geweigerd.

Resetting , OK!
Restart the computer to complete this action.
30 juni 2014 om 14:14.
Niekie zegt:
Mooi dat het weer werkt. Kijken of het zo blijft.
Waar haalde je dat ..-zip bestand vandaan? Volgens mij biedt Toshiba ze zo niet aan.

Niek
30 juni 2014 om 15:30.
Mary-Anne zegt:
Hoi Niek,

Toshiba biedt dat inderdaad niet zo aan, maar bij het binnenhalen wordt het door mijn computer veranderd in een...-zip bestand, dat niet te openen is.

Mary-Anne
30 juni 2014 om 16:01.
Marixius zegt:
Goed om te horen dat het werkt.
De WLAN driver update is vermoedelijk via Microsoft binnengehaald.
In dat geval kunnen versienummers soms verschillen vertonen.

Voor wat betreft de Realtek LAN driver is me niet duidelijk hoe je de installatie hebt gedaan. Voor zover ik lees heb je de driver via een zip-file bij Toshiba gedownload. Vervolgens heb je de zip-file uitgepakt, Waaruit bestaat de uitgepakte map? Welke bestandstypen? Zat daar een setup-bestand bij die je hebt uitgevoerd?

Mij is ook niet goed duidelijk of de IP reset volledig is uitgevoerd, omdat ik in het verslag zie staan "failed en toegang geweigerd".
Waarschijnlijk is het noodzakelijk om de "netsh int ip reset" als zogenaamd "elevated command" uit te voeren. Hiertoe moet je CMD (opdracht-prompt) als Administrator uitvoeren.

Maar als zowel je WiFi als je LAN op je laptop nu goed werken, dan is m.i. het probleem opgelost. Helaas is mij niet precies duidelijk wat de oplossing is geweest. De nieuwe driver(s), of het resetten van het TCP/IP protocol?

Zo te zien zat het probleem dus toch in de Toshiba en niet in het Ziggo modem of in de Sitecom router.
30 juni 2014 om 16:29.
Mary-Anne zegt:
Hallo Marixius,

De Realtek Lan Driver is, na veel herhalingen, uiteindelijk geïnstalleerd. De zip-file uitgepakt en de de setup uitgevoerd.

Dat lukte in eerste instantie niet.
Toen heb ik de oude versie verwijderd en opnieuw de setup uitgevoerd.
Zo net is me dat gelukt en nu kan ik ook bij apparaat beheer zien dat de versie die jij me gestuurd hebt geïnstalleerd is.

Volgens mij is het probleem nog niet opgelost. De computer stond net in de slaapmodus en daarna kwam weer de zelfde vervelend ip melding voor zowel internet met netwerkkabel als met Wi-Fi.

Nu doet alles het weer en kan ik bij het modem zien dat er 5 10-adressen zijn vergeven.
192.168.0.101 B0:65:BD:36:DA:99 84 days 00:39:10
192.168.0.110 74:27:EA:57:47:D5 Forever
192.168.0.105 44:87:FC:F1:98:C6 Forever
192.168.0.100 7C:05:07:15:37:D5 Forever
192.168.0.102 2C:D0:5A:6E:50:18 Forever

Mary-Anne
30 juni 2014 om 17:08.
Mary-Anne zegt:
Volgens mij is de reset via CMD als administrator uitvoeren niet gelukt, want dit er nog steeds staat: Resetting , failed.
Toegang geweigerd.

Mary-Anne
30 juni 2014 om 17:16.
Marixius zegt:
Achter de IP adressen staan de zogenaamde MAC adressen.
MAC adressen dienen ter identificatie van de netwerkadapters.
Er zijn dus 5 netwerkadapters op je router aangesloten.
We weten nu in elk geval zeker dat je de laatste stuurprogramma's hebt. Misschien is de TCP/IP reset toch niet goed gegaan, zoals ik in mijn vorige bericht aangaf. Om het opnieuw te doen, start je de opdrachtpromt via rechtermuisknop op als Administrator en voer dan het "netsh" commando volgens het MS KB-artikel uit.
Succes!
30 juni 2014 om 17:19.
Mary-Anne zegt:
Ha Marixius:

Dit is het laatste resultaat van TCP/IP reset:
Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
(c) 2013 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32>netsh int ip reset c:\resetlog.txt
Resetting Interface, OK!
Resetting Neighbor, OK!
Resetting Path, OK!
Resetting , failed.
Toegang geweigerd.

Restart the computer to complete this action.

C:\WINDOWS\system32>

Lukt dus niet.
Mary-Anne
30 juni 2014 om 17:22.
Mary-Anne zegt:
Mij is onduidelijk welke resetting failed (resetting , ?)
30 juni 2014 om 17:25.
Marixius zegt:
Kijk eens in de resetlog.txt die op je C:schijf staat.
In het reset commando geef je namelijk de naam op van het log-bestand.
In het betreffende KB-artikel staat ook dat je Microsoft om hulp kan vragen als de aangeven oplossing niet werkt.
30 juni 2014 om 17:27.
Marixius zegt:
Nog een aanvulling.
Welke virusscanner gebruik je?
Mogelijk moet je die tijdens de reset even uitschakelen omdat die misschien aanpassingen in het register blokkeert.
Verder lijkt het me raadzaam om je computer ook eens te scannen op malware.
30 juni 2014 om 17:41.
Mary-Anne zegt:
Ik kan resetlog.txt niet vinden op de C schijf.
Mijn virusscanner is Panda Global Protection 2014.
En ik scan de computer minstens 1 x per week op malware.
Ik zal de virusscanner zo meteen even uitzetten tijdens de reset.
Mary-Anne
30 juni 2014 om 17:54.
Mary-Anne zegt:
Opnieuw geprobeerd maar krijg nu de melding:
Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
(c) 2013 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32>netsh int ip reset c:\resetlog.text
Resetting , failed.
Toegang geweigerd.

There's no user specified settings to be reset.


C:\WINDOWS\system32>netsh int ip reset c\resetlog.txt
Resetting , failed.
Toegang geweigerd.

There's no user specified settings to be reset.


C:\WINDOWS\system32>
30 juni 2014 om 18:00.
Marixius zegt:
Helaas Mary-Anne, ik ben ook zo'n beetje door mijn opties heen.
Misschien toch contact opnemen met de ondersteuningsservice van microsoft die in het KB-artikel wordt genoemd.
Ik vind het overigens wel vreemd dat het logbestand niet is terug te vinden op je C-schijf.
Je geeft aan dat je je laptop wekelijks scant op malware.
Doe je dat ook op je andere computer(s)?
Ik vind het namelijk zo vreemd dat je IP-problemen krijgt als ook je andere apparaten aanstaan.
30 juni 2014 om 18:11.
Mary-Anne zegt:
Ja Maixius, ook de andere computers zijn beveiligd met Panda Global Protection 2014 en worden een keer per week gescand. Alleen de I-pad niet.
30 juni 2014 om 18:19.
Marixius zegt:
Doe je dat scannen alleen met Panda, of scan je ook met de free version van MalwarebytesAntiMalware?
30 juni 2014 om 18:21.
Mary-Anne zegt:
Met Panda Cloud Cleaner
30 juni 2014 om 18:23.
Marixius zegt:
Doe eens een scan met MalwarebytesAntiMalware.
Zorg dat je bij eerste gebruik het vinkje weghaalt bij de probeerversie van Malwarebytes Premium, dat is namelijk de betaalversie die over een real-time protection shield beschikt die in een aantal gevallen conflicteert met protection shields van andere virusscanners.
Hier kun je de gratis versie van MalwarebytesAntiMalware downloaden.
30 juni 2014 om 18:30.
Mary-Anne zegt:
Gedaan Marixius.
Ruim 100 PUP.Optimal Mindspar.A in quarantaine gezet. Lasti om na te gaan bij welk programma ze mee komen: Seniorweb (ik kon niet meer meteen inloggen), Garmin, Strava etc. Maar of dit het probleem oplost ? We zullen zien.
30 juni 2014 om 19:20.
Marixius zegt:
Ik raad je aan om ook je andere Windows computers met MBAM te controleren. Vooral als je bestands- en printerdeling op je computers hebt aan staan. Ben benieuwd of je laptop na deze actie(s) wel goed blijft draaien.
Optional Mindspark.A kan in verschillende gedaantes met diverse installers meekomen en kan wel degelijk schadelijke vormen aannemen. Het kan zich in het register invreten, DNS instellingen veranderen zodat je ongemerkt wordt omgeleid etcetera.
Daarnaast kan Mindspark zich in browsers invreten als werkbalk en als browserkaper optreden. Hopelijk is de verwijdering compleet en zijn er geen resten achtergebleven.
30 juni 2014 om 20:12.
Mary-Anne zegt:
Zal ik doen Marixius.

Ik hou jullie op de hoogte van de ip- perikelen van mijn laptop !
Zit nu gelijk met de andere computers op internet !
30 juni 2014 om 21:22.
Niekie zegt:
Dat is heel mooi. Malware nooit aan gedacht dus, maar het kan.

Dat zijn flinke stappen die gemaakt zijn door jullie!!!

Niek
30 juni 2014 om 21:24.
Mary-Anne zegt:
Heren Niek en Marixius,

Een groot deel van mijn apps op de startpagina van Windows 8.1 doen het niet meer na alle aanpassingen vandaag. Wil graag af en toe een spelletje doen. Heb op internet gezocht maar ik kom er niet uit. Hebben jullie een idee ?

Mary-Anne
30 juni 2014 om 23:28.
Marixius zegt:
Om welke apps gaat het?
Kun je ze niet opnieuw installeren vanuit de Store?

Lees ook dit even
Er is een probleemoplosser voor apps
30 juni 2014 om 23:30.
Mary-Anne zegt:
heb ik al geprobeerd en krijg deze foutmelding: 0x80072ee4.
Dit op internet gevonden, maar ik snap het niet:

For anyone else with this, the solution was that the Temporary Internet Files folder was wrong in Internet Explorer. Run IE, go into Internet Options, click Settings in Browsing History section, click Move Folder and set to something valid like "c:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Windows".

Het gaat o.a. om de apps: microsoft mahjong; microsoft solitaire collection, minesweeper, taptiles, maar ook b.v eartquakes.

Mary-Anne
30 juni 2014 om 23:38.
Mary-Anne zegt:
Verwijderen gaat wel, maar opnieuw installeren niet.
Mary-Anne
30 juni 2014 om 23:41.
Mary-Anne zegt:
Helaas de probleemoplosser apps doet het ook niet ! Krijg ik niet open/aan de praat.
Mary-Anne
30 juni 2014 om 23:42.
Niekie zegt:
Op deze site is te lezen, dat het ook aan de drukte op de server bij Microsoft kan liggen, dus probeer het morgen nog eens.

Dat is vermoedelijk dezelfde site waar Mary-Anne de oplossing voor de foutcode vond.

Maar heb je geprobeerd de locatie van die folder te wijzigen?


Niek
1 juli 2014 om 00:04.
Marixius zegt:
Mary-Anne, gebruik je Windows 8.1 met een zogenaamd "local account", of meld je je aan bij Windows met je Microsoft Account?

Blijft je Toshiba nu wel zonder Ip-problemen werken?

Het kan zijn dat de gevonden malware toch wat meer schade aangericht heeft dan in eerste instantie gedacht.
Mogelijk dat je een System File Check moet uitvoeren om te controleren of je systeembestanden nog in tact zijn.
Dit doe je door een opdrachtprompt als administrator uit te voeren en het volgende commando in te geven: SFC /scannow

Ik vind het vervelend voor je dat we van het ene probleem in het andere belanden.
1 juli 2014 om 00:05.
Mary-Anne zegt:
Maixius
Ik heb een microsoft account.
De Toshiba doet het op dit moment goed (hoop dat dat zo blijft).

Op internet las ik dat ook een virusscanner de oorzaak kan zijn dat de apps niet meer werken. Daarom heb ik MBAM weer verwijderd, maar dat heeft het ook niet opgelost.
Ben nu bezig met de System File Check (maak dit bericht op mijn desktop).

Niek
Ik heb geen idee hoe ik de locatie van de folder moet wijzigen.

Mary-Anne
1 juli 2014 om 00:27.
Niekie zegt:
Vrije vertaling:
Voor iedereen anders met deze, de oplossing was dat de map met tijdelijke internetbestanden verkeerd in Internet Explorer was. Run IE, ga via EXTRA naar Internet-opties, klikt op het tabblad algemeen. Klik onder Browser geschiedenis op Instellingen en kies daar onderaan voor Map verplaatsen en op iets geldig als "c: \ Users \ <gebruikersnaam> \ AppData \ Local \ Microsoft \ Windows"

Bij mij staat tie in: C:\Users\xgebrukerx\AppData\Local\Microsoft\INETCache

Maar ik zou het eerst morgen nog even opnieuw proberen.

Niek
1 juli 2014 om 00:50.
Mary-Anne zegt:
Resultaat van System File Check:
Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
(c) 2013 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32>sfc /scannow

Beginning system scan. This process will take some time.

Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.

Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some
of them. Details are included in the CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log. For
example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. Note that logging is currently not
supported in offline servicing scenarios.

C:\WINDOWS\system32>

Ik stuur jullie Niek en Marixius de CBS.log via mail. Is te groot om hier te plaatsen.
1 juli 2014 om 00:56.
Mary-Anne zegt:
Het lukt me niet het zip. bestand van CBS.log hier neer te zetten.

Aan Niek heb ik het verstuurd, maar niet aan Marixiius, omdat ik geen mailadres heb.

Mary-Anne

Bijlage: CBS.zip
1 juli 2014 om 01:17.
Mary-Anne zegt:
Niek,

Bij mij staat helemaal geen map en ik kan er ook geen invullen !
en ik kan hier ook geen printscreen invoegen. Stuur het je per mail.

Ik stop nu, wordt een klein beetje wanhopig.

Tot later vandaag.
Mary-Anne
1 juli 2014 om 01:25.
Niekie zegt:
In het bestand staan 29 error vermeldingen in, beginnend op 14-6-2014 om 17:58 uur, waar een update niet lukt. De meeste gaan over mislukte updates.
Ik zie ook dat je Trusteer erop hebt staan van ING. Die laatste staat bekend als een probleem veroorzaker in Windows. (Niet dat we met het verwijderen de huidige problemen oplossen, maar ik wil hem er niet ophebben).
Ik zou nu je weer verbinding hebt eerst Windows geheel laten updaten. Dus kies telkens voor zoeken naar updates via de Charm pc en instellingen.
Kan je een backupmaken van de persoonlijke bestanden, foto's, mail, contacten, favorieten op een externe schijf?

Ik ben nu aan het oppassen op mijn kleinzoon van 2 dus kan er even niet veel aandacht aan besteden.

Niek
1 juli 2014 om 07:51.
Marixius zegt:
Ook ik ben momenteel niet thuis en kan op mijn iPad het zip-bestand niet uitlezen. Het feit dat SFC de nodige problemen aangeeft zegt mij genoeg. Bij Windows 8.1 kun je met het zogenaamde DISM command een scanhealth, checkhealth en een restorehealth uitvoeren. Ik zal de juiste parameters even voor je opzoeken. Ook hierbij geldt dat het commando als een "elevated command" moet worden uitgevoerd, dus een opdrachtprompt uitvoeren als administrator.
1 juli 2014 om 13:31.
Marixius zegt:
Met onderstaand commando kunnen checken of het image gezond(healthy), repairable of onrepareerbaar is.

Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth

Deze check kan even wat tijd kosten. Als gerapporteerd wordt dat het image repairable is, dan voer je onderstaand commando uit:

Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
1 juli 2014 om 13:47.
Mary-Anne zegt:
Als ik de opdracht Dism geeft gebeurt er wel wat, maar ik kan niets zien/doen, want het (zwarte) bericht schiet meteen weg.
1 juli 2014 om 14:04.
Mary-Anne zegt:
Deze opdracht kan ik wel geven (staat bij mogelijkheden als ik op dism zoek).

Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Nog niet gedaan, omdat deze opdracht weg schiet:
Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
1 juli 2014 om 14:07.
Niekie zegt:
Dat kan zonder lastige commando's in W8.1. Ga via de charms naar "Instellingen" en dan "PC- Instellingen" Dan naar "Bijwerken en herstellen" En onder Systeembeheer vindt je diverse keuzes om de pc te herstellen. Wel goed lezen.
Zelf raad ik mensen aan altijd eerst een backup van de belangrijkste gegevens te maken.

Niek
Niek
1 juli 2014 om 14:09.
Marixius zegt:
Je hebt toch wel een opdrachtprompt (CMD) ofwel een "DOS-box" geopend en daarin het commando DISM uitgevoerd?
1 juli 2014 om 14:23.
Mary-Anne zegt:
Ik heb een update gemaakt, maar het lukt me niet om die te plaatsen. Probeer het later nog eens.

Mary-Anne
1 juli 2014 om 14:23.
Mary-Anne zegt:
Nee Marixius. Ik probeer het opnieuw !
1 juli 2014 om 14:26.
Mary-Anne zegt:
Update vandaag:
- computer is minder traag
- heb maar 1 keer hoeven te herstarten (i.v.m geen geldige ip-configuratie)
- er waren wat problemen met mijn virusscanner, moest ik handmatig activeren (en dan deden identiteitscontrole en anti virus het niet), maar na 2 x herstarten lijkt dat opgelost.
- windows store deed het helemaal niet meer: via wsreset.exe opgelost.
- via internet kan ik de probleemoplosser apps niet downloaden, maar gelukkig had ik die nog bij downloads staan. Oplosser gestart (wat er gevonden is staat in bijgaan document. Voor de daarin genoemde mogelijke problemen zijn geen nieuwe updates beschikbaar).
- Spelletjes doen het weer !
- een paar keer Unknown Hard Error explore.exe gehad. Maar het lijkt nu weg te zijn, want geen bericht meer na de laatste herstart.
- Dit is nog niet opgelost:
Voor iedereen anders met deze, de oplossing was dat de map met tijdelijke internetbestanden verkeerd in Internet Explorer was. Run IE, ga via EXTRA naar Internet-opties, klikt op het tabblad algemeen. Klik onder Browser geschiedenis op Instellingen en kies daar onderaan voor Map verplaatsen en op iets geldig als "c: \ Users \ <gebruikersnaam> \ AppData \ Local \ Microsoft \ Windows"

Nu ga ik even lunchen.
Mary-Anne

Met hartelijke groeten,
Mary-Anne
1 juli 2014 om 14:27.
Mary-Anne zegt:
Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
(c) 2013 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32>Dism/Online/Cleanup-Image/CheckHealth
Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 6.3.9600.17031
Error: 87
The online/cleanup-image/checkhealth option is unknown.
For more information, refer to the help by running DISM.exe /?.
The DISM log file can be found at C:\WINDOWS\Logs\DISM\dism.log

C:\WINDOWS\system32>Dism/Onine/Cleanup-image/scan health
Error: 87
DISM doesn't recognize the command-line option "health".
For more information, refer to the help by running DISM.exe /?.
The DISM log file can be found at C:\WINDOWS\Logs\DISM\dism.log

C:\WINDOWS\system32>dism.exe/onine/ceanup-image/scan heath
Error: 87
DISM doesn't recognize the command-line option "heath".
For more information, refer to the help by running DISM.exe /?.
The DISM log file can be found at C:\WINDOWS\Logs\DISM\dism.log
C:\WINDOWS\system32>dism/online/cleanup-image/scan

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 6.3.9600.17031
Error: 87
The online/cleanup-image/scan option is unknown.
For more information, refer to the help by running DISM.exe /?.
The DISM log file can be found at C:\WINDOWS\Logs\DISM\dism.log
C:\WINDOWS\system32>
1 juli 2014 om 14:35.
Marixius zegt:
Je bent de spaties vergeten tussen de verschillende parameters.
Dus voor elke slash (/) een spatie.
En ScanHealth aan elkaar.
1 juli 2014 om 14:38.
Mary-Anne zegt:
Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
(c) 2013 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32>dism /online /cleanup-image /scanhealth

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 6.3.9600.17031

Image Version: 6.3.9600.17031

[=========== 20.0% ]

meer gebeurt er niet
1 juli 2014 om 15:01.
Marixius zegt:
Kan een tijdje duren
1 juli 2014 om 15:02.
Mary-Anne zegt:
Toch wel:

Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
(c) 2013 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32>dism /online /cleanup-image /scanhealth

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 6.3.9600.17031

Image Version: 6.3.9600.17031

[==========================100.0%==========================]
The component store is repairable.
The operation completed successfully.

C:\WINDOWS\system32>
1 juli 2014 om 15:19.
Mary-Anne zegt:
Dit is het resultaat:
Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
(c) 2013 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32>dism /online /cleanup-image /restorehealth

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 6.3.9600.17031

Image Version: 6.3.9600.17031

[==========================100.0%==========================]
The restore operation completed successfully. The component store corruption was
repaired.
The operation completed successfully.

C:\WINDOWS\system32>
1 juli 2014 om 15:51.
Marixius zegt:
Dat ziet er dus nu weer goed uit!
Hopelijk werkt nu alles naar behoren
1 juli 2014 om 15:58.
Mary-Anne zegt:
Ik hoop het Marixius.
In ieder geval heel veel dank voor je hulp !

Niek
Jij ook erg bedankt voor al je hulp tot nu toe.

Het onderstaande is nog niet opgelost.

Er staat geen map met tijdelijke internetbestanden bij Internet Explorer. Het volgende lukt niet:
Run IE, ga via EXTRA naar Internet-opties, klikt op het tabblad algemeen. Klik onder Browser geschiedenis op Instellingen en kies daar onderaan voor Map verplaatsen en op iets geldig als "c: \ Users \ <gebruikersnaam> \ AppData \ Local \ Microsoft \ Windows"

Ik kan op dat tabblad helemaal niets veranderen.

Mary-Anne
1 juli 2014 om 16:12.
Mary-Anne zegt:
Ook het laatste probleem heb ik inmiddels opgelost.

Iedereen hartelijk dank voor suggesties.
Ik hou jullie op de hoogte of het goed blijft gaan.

Mary-Anne
1 juli 2014 om 16:36.
Marixius zegt:
Goed om te horen dat ook dat is opgelost.
Was een leuk topic met over en weer bijna 100 reacties!
Een record volgens mij binnen Clubs.
Vergeet niet om je andere computers ook te scannen op malware.
1 juli 2014 om 16:40.
Niekie zegt:
Netjes gedaan Marixius!!!
Ik werk weinig met die Windows commando regels.
En Mary-Anne graag gedaan, maar de credits gaan naar Marixius

Niek
1 juli 2014 om 17:08.
Mary-Anne zegt:

Beste Niek, Marixius en alle anderen die hebben gereageerd op dit item,

Update van de problemen:

- ik heb de laptop weggebracht naar de winkel waar ik hem gekocht heb. Daar lukte het in eerste instantie om ook niet op internet te komen. Ze hebben de laptop gecontroleerd, wat programma's bij gewerkt (zoals ik dat ook al had gedaan met de hulp van jullie) en toen deed de internet verbinding het weer.

Thuis gekomen is het me 2 keer gelukt om direct (zonder opnieuw opstarten te doen) op internette komen. Daarna weer de melding van geen geldige ip-configuratie. Weer terug naar de winkel, waar geadviseerd werd om dan maar een gehele systeemherstel te doen, want waarschijnlijk zat de fout ergens in windows.

- Na veel nadenken dat maar gedaan (veel werk: alles opnieuw installeren). In eerste instantie leek het te werken, Om van windows 8 naar 8.1. te gaan moest ik eerst alle updates installeren. Bij Windows 8 deed het internet het wel, na de updates bij windows 8.1. en het installeren van de programma's begonnen de problemen weer. Omdat ik dacht dat het aan een van de programma's zou kunnen liggen heb ik na elke installatie de laptop afgesloten.

Op een gegeven moment, nadat ik klaar was met alle installaties deed internet het weer niet bij de eerste keer aanzetten.

- jullie snappen het al: balen.

- van Panda (mijn beschermingsprogramma) kreeg ik de gratis aanbieding om de protectie voor 2015 te downloaden tot de vervaldatum van het programma voor 2014.

Ik kan het niet geloven: maar zowel wifi, als de kabel werken meteen bij het opstarten. Het werkt nu al 2 dagen !!!

-waarschijnlijk lag het probleem dus ergens tussen de interactie tussen windows 8.1 en mijn beschermingsprogramma.

 

Nogmaals dank voor jullie adviezen: ik heb er veel van geleerd !

Mary-Anne

3 december 2014 om 12:11.
Niekie zegt:

Jemig daar had ik het niet 1,2,3 gezocht, maar inderdaad, dat zou zeker een oorzaak kunnen zijn. 

Mooi dat het nu is opgelost en bedankt voor het terug melden. (leren wij en anderen ook weer van)

Niek

3 december 2014 om 14:05.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Pc en randapparatuur-Club?
Pc en randapparatuur-Club