Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Licentie verloopt?
Geplaatst op 27 juni 2016 om 11:11 door Riekelt

Goedemorgen allemaal,
Al weer een poos geleden heb ik windows 10 gereserveerd als opvolging van m'n w 8.1. Het installeren ging zonder problemen, maar nu krijg bij het opstarten telkens de kreet, de licentie van windows verloopt binnenkort., u moet windows activeren in instellingen. Tot mijn verbazing blijk ik windows 10 pro te hebben die ik nooit, althans niet bewust, heb geinstalleerd. Instellingen geeft inderdaad aan dat de licentie op 24 juli verloopt. Hoe los ik dit op?
Gaarne jullie hulp. Vriendelijke groet, Riekelt de Boer.

11 reacties
Dirk Boom zegt:

Hebt u al geprobeerd om via de instellingen alsnog te activeren? Dat zou gratis moeten zijn.

27 juni 2016 om 12:05.
Niekie zegt:

Welk besturings systeem stond er op de pc/laptop toen u de upgrade deed?
Was dat Windows 8.1 home of pro, of Windows 7 pro of home?
Hoelang geleden is Windows 10 erop gezet?

Niek

27 juni 2016 om 12:16.
Riekelt zegt:

Niekie en Dirk alvast bedankt voor jullie snelle reactie.

Er stond windows 8.1 home op en de upgrade heb ik, bij benadering, al minstens drie maanden geleden gedaan. Ik heb nog geen poging gedaan alsnog te activeren. Ik neem aan dat ik dan de code die ik heb gekregen bij de aanschaf van m'n desktop, weer moet invoeren?

27 juni 2016 om 12:32.
Niekie zegt:

Ik zou gewoon proberen te activeren, zonder een serial in te voeren.
Als dat niet lukt, dan voer je de code in.
Beiden zullen naar ik verwacht niet werken, want w10 pro kan niet geactiveerd worden met een W8.1 home serial.
Daarna zou ik Microsoft bellen 020 500 1500 en de zaak uitleggen.

Niek

27 juni 2016 om 13:25.
Riekelt zegt:

Niekie, ik heb op beide manieren geprobeerd om te activeren, maar zoals je al aangaf: niet gelukt. Ik ga inmiddels contact zoeken met m'n leverancier ( Informatique) maar ik heb door een keelontsteking geen stem meer, en dan is tel. contact geen optie. Morgen krijg ik hulp van een vriend die gaat bellen. Als we er met Informatique niet uitkomen, dan gaan we bellen met Microsoft. Bedankt voor je support en als e.e.a. is opgelost, mail ik je nog.

27 juni 2016 om 15:18.
Freedom zegt:

Ben zeer geïnteresseerd door wie dit opgelost wordt; Microsoft / Fabrikant en/of Informatique .
Is de fabrikant Informatique zelf? ( eigen merk Desktop van Informatique.)
Of is het een ander merk?

28 juni 2016 om 07:47.
Niekie zegt:

De leverancier/fabrikant zou dit op moeten lossen. Microsoft verleent geen support op Oem versies.

Niek

28 juni 2016 om 10:14.
Freedom zegt:

Precies, dat klopt helemaal,
Alleen zit er normaal gesproken toch geen garantie op de software!?
Of is het in dit geval anders?
Ben benieuwd wat de leverancier/fabrikant (informatique) hieraan gaat doen.

28 juni 2016 om 11:52.
Riekelt zegt:

Hallo allemaal,
Vandaag contact gehad met de leverancier van de PC. En wat blijkt; er is een PC. geleverd met een W 8.0 OEMversie. Niets mis mee tot zo ver. Maar......na een crash enkele maanden geleden is de ter ziele gegane harddisk vervangen door een SSD-schijf, en toen is de fout gemaakt om W10pro te installeren ipv. een home versie.
Dit is overigens bij een ander bedrijf gedaan. Volgende week wordt e.e.a. hersteld.
De licentie van de versie die nu probemen dreigt te geven, loopt nog tot 24 juli. Dus ben ik er nog op tijd bij.
Vriendelijke groet, Rieket de Boer.

29 juni 2016 om 17:57.
Niekie zegt:

Oke duidelijk. En inderdaad, dan wordt W10 niet geactiveerd.
Bedankt voor het terug melden.
Niek

29 juni 2016 om 18:50.
Freedom zegt:

Riekelt, bedankt voor de duidelijke terugmeldig.
Was hier erg benieuwd naar.
Freedom

29 juni 2016 om 19:14.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club