SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Windows-Club
Inloggen Seniorweb
Geplaatst op 8 maart 2017 om 15:13 door jon047

Ik betwijfel of met mijn onderwerp hier in de goede club zit, maar kan niks beters vinden.
Sinds enige tijd heb ik problemen met inloggen op Seniorweb. Al tig-jaren zonder problemen ingelogd, maar nu zit ineens de klad erin.
Op het inlogblad staat continue "Het inloggen functioneert niet", en er wordt steeds naar het wachtwoord en de gebruikersnaam gevraagd. Ik kom er dus wel, maar met een omweg.
Wie heeft hiervoor een verklaring en een oplossing?

28 reacties
Niekie zegt:

Misschien heeft u ingesteld, dat uw browser cookies moet opruimen bij het afsluiten, of u heeft Ccleaner geïnstalleerd staan.
Beiden kunnen er voor zorgen dat inlog gegevens worden gewist.

Niek

8 maart 2017 om 15:58.
Dirk Boom zegt:

De melding 'het inloggen functioneert niet' vloeit wellicht voort uit websiteproblemen.

8 maart 2017 om 16:41.
elgee zegt:

Komt dit probleem nu nog steeds voor jon047 en zo ja, alleen bij SeniorWeb?

9 maart 2017 om 12:48.
jon047 zegt:

Elgee, dit komt alleen bij Seniorweb voor.

9 maart 2017 om 21:14.
Dirk Boom zegt:

Staat 'ingelogd blijven' wel aangevinkt?
Verder zou sinds gisteren de site beter moeten werken, doet het probleem zich nog voor?

9 maart 2017 om 21:23.
elgee zegt:

jon047, laat je nog even weten of met deze laatste tip je probleem nu wel of niet opgelost is?

10 maart 2017 om 17:49.
jon047 zegt:

"Ingelogd blijven" staat standaard aangevinkt. Het inloggen zelf duurt onwijs lang, en is sinds gisteren niets verbeterd.

10 maart 2017 om 18:48.
Dirk Boom zegt:

Misschien is er dan toch iets anders aan de hand. Ik zou eens wat controleprogramma's draaien.

10 maart 2017 om 21:27.
jon047 zegt:

Ik ken er maar 2, t.w. C/cleaner en schijfopruiming. Deze beide gebruik ik regelmatig. Zijn er nog andere controleprogramma's?

11 maart 2017 om 19:48.
Niekie zegt:

Verwijder Ccleaner eens van de pc en kijk of dat na een paar nieuwe start ups het probleem oplost.

Niek

12 maart 2017 om 01:02.
jon047 zegt:

Dank Niek, en daarna weer installeren?

12 maart 2017 om 12:41.
Niekie zegt:

Nou eerst een paar dagen testen. Als het dan beter gaat zou ik het niet meer installeren.

Niek

12 maart 2017 om 13:11.
jon047 zegt:

Niek, bedankt. Mijn laptop doet het nu véél beter. De conclusie is dat de waarde van Ccleaner zo minimaal is dat jij adviseert hem niet meer te installeren. Onlangs heb ik een dergelijk advies ook bij één van jouw collega's gelezen.
Leg eens uit: Seniorweb voorop en alle andere adviseurs daarachter raden aan bij langzame computers Ccleaner te installeren en een schijfopruiming toe te passen.
Blijft dus over schijfopruiming. Is dat voldoende? Ccleaner doet toch ook iets met cookies. Is dat ineens niet meer van belang?

15 maart 2017 om 12:41.
Niekie zegt:

Blij met je ervaringen Jon.
Zoals ik al langer opmerkte maakt ccleaner de pc niet sneller, maar (vooral bij het surfen) trager.
Dat is ook uit te leggen:
Tijdens het surfen bezoek je websites. Die websites plaatsen cookies op de harde schijf, om diverse redenen. Dat doen ze bij een eerste bezoek.
Bij een tweede bezoek zien ze dat het cookie er al is en ondernemen ze verder geen actie.
Ccleaner gaat al die cookies dus schonen.
Het gevolg is dat het surfen daarna trager gaat, omdat alle bezochte websites weer dat cookie moeten wegschrijven. Het zijn maar piepkleine bestandjes maar het kost tijd.
En ach die Cookies. Oke ze proberen een beetje bij te houden waar de belangstelling van een gebruiker achter een pc met ip adres xxx.xxx.xxx.xxx interesse in heeft. Dat gaat in grote data bestanden en aan het eind komt eruit dat ip adres xxx.xxx.xxx.xxx vrij veel op technische IT sites komt. Oke dan, als ik Google open willen ze mij (ik neem mezelf als voorbeeld) dan reclames voorschotelen over technisch nieuws op pc gebied. Maar daar hebben we dan weer Addblockplus voor, die dat binnen de perken houdt.
Cookies weten dus totaal niet dat "Niek" vaak op die site komt, alleen een pc met dat ip.
Ik vind het helemaal prima.

Bij langzame computers kunnen wat scans op Malware helpen. Maar ook zeker overbodige, niet meer gebruikte programma's de-installeren. Verder het aantal mee opstartende programma's beperken. (Waarom moet het tijd en systeembronnen rovende Skype altijd mee opstarten, als je het maar af en toe gebruikt bijvoorbeeld).

Van schijfopruiming is mij niet duidelijk of dat de pc sneller zal maken. Ik betwijfel dat zeer. Maar het geeft de gebruiker wel het gevoel van "zo lekker opgeruimd". Zelf doe ik het nooit, maar ik installeer wel de pc ongeveer elke 10 maanden geheel opnieuw, maar dat komt omdat ik met heel veel programma's werk en deze uit test, dus heb ik redelijk veel vervuiling.
De laptop van het meisje hier wordt nooit opnieuw geinstalleerd, maar wel af en toe op Malware gescanned.

Zolang de harde schijf nog meer dan 15 % vrije ruimte heeft, heeft het totaal geen zin om foto's of documenten elders neer te zetten bijvoorbeeld. (ook zo'n fabel). Akls de pc ergens niets mee doet, zijn het wel dit soort bestanden.
De grens van 15% wordt aangegeven door Windows, omdat bij dat percentage systeemherstel, schijfopruiming en schijf optimalisatie wat minder goed gaan werken.
Kom je onder de 5 % vrije schijfruimte (we hebben het alleen over de C: schijf) dan wordt de pc vaak merkbaar sloom.

Hoop dat dit voldoende uitleg was.
Bedenk wel, het is mijn persoonlijke mening, maar wel onderbouwd met soms feiten en vaak veel ervaring.

En als je een wat oudere pc echt een boost wilt geven: Bouw een ssd in.

Niek

15 maart 2017 om 14:09.
Dirk Boom zegt:

Ik wis misschien 1x per 3 maanden via Edge de browsergeschiedenis (w.o. de cookies).
Daar is het alom gewaardeerde ccleaner niet voor nodig.
Waar het dan wel voor nodig is? Mij is dat niet duidelijk, ik denk dat men eraan gewend is en zich de vraag niet stelt.
Ook defragmenteren wordt vaak nog aangeraden. Is al enkele jaren overbodig.

15 maart 2017 om 16:34.
jon047 zegt:

Niek, dank voor de uitvoerige toelichting. Ik kom daar later op terug. Ik heb nu andere zorgen.
Helaas heb ik te vroeg gejuicht. De oude toestand is weer teruggekomen.
Surfen op internet en inloggen duurt eindeloos lang, of is helemaal niet mogelijk.
Ik heb de probleemoplosser ingeschakeld en kreeg het volgende bericht: Uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn maar het apparaat (in dit geval MijnIng) reageert niet.
Ik kan je wel berichten dat het niet in de capaciteit zit. Ik heb zojuist het volgende genoteerd: 52,4 GB gebruikt, 397 GB. beschikbaar.
Kun je hier wat mee?
(Ik heb zeker 3/4 uur nodig gehad om tot hier te komen)

17 maart 2017 om 12:01.
Niekie zegt:

Ik zie ING en denk meteen: help!! Trusteer.
Als dat programma op de pc staat, verwijder het. Het ding geeft alleen maar enorm veel problemen met Windows.
En als je gewoon een goed antiviruspakket hebt, heb je "trusteer" helemaal niet nodig.
Kijken hoe het dan gaat.

Niek

17 maart 2017 om 12:06.
jon047 zegt:

Nooit iets over Trusteer gehoord en zeker niet door mij geïnstalleerd. Heb nog even bij programma's en onderdelen gekeken, maar niets te vinden.

17 maart 2017 om 16:47.
Niekie zegt:

Hoi jon.

Heb je geprobeerd of met gebruik van een andere browser het probleem zich ook voordoet?
Zo nee welke browser gebruik je standaard?

Oke. Dan de gebruikelijke handelingen:

Begin met een scan met ADWcleaner link

Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.

Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: link en verwijder alles wat gevonden wordt.

Dan : Junkware Removal Tool gebruiken. link.

Als je met IE surft kan je daarna via het menu Extra, Internet Opties en dan het tabblad geavanceerd je instellingen opnieuw instellen.

Kijk in het menu “ extra “ ook even naar het "Invoegtoepassingen beheren". Zorg dat daar maar 1 zoek machine staat en dat mag Bing of Google zijn.

Verder kan ik je een schijfcontrole aanraden met HDTune. Download en installeer de pro versie - Trail van 15 dagen - (alleen als je die nog nooit hebt gebruikt, anders de gewone versie daaronder)
Installeer het programma.
Kijk daarna op het tabblad "Health" of daar warnings staan.
Daarna doe je via het tabblad "Errorscan" een volledige controle van de schijf waarop Windows staat.

Het vreemde is wel, dat het probleem zich alleen voordoet bij de website van SW.

 

Niek

17 maart 2017 om 17:52.
jon047 zegt:

Dank Niek. Ik heb zojuist eens de router uit- en aangezet. Verbluffend resultaat: alles werkt weer naar behoren. Ik wacht dus nog even af voordat ik "de gebruikelijke handelingen" ga doen die jij voorstelde.
Overigens de problemen doen zich niet alleen voor bij SW. Het geldt voor alle websites; tevens voor de toegang tot G-mail.
Ik houd je op de hoogte.

17 maart 2017 om 18:45.
Niekie zegt:

Slim plan van die router en zeker als het voor alle websites geldt naar nu blijkt. (Dan is de internet verbinding gewoon traag op dat moment).
Vanmiddag las ik het hele verhaal nog eens door en kwam ik deze nog tegen. :-)
""jon047 zegt:
Elgee, dit komt alleen bij Seniorweb voor.""


We wachten het weer even af.

Niek

17 maart 2017 om 19:05.
jon047 zegt:

Het hele verhaal begon met problemen met inloggen van SW. Zie mijn eerste bericht over dit onderwerp van 8 maart. Onder de inlogruimte stond en staat continu "het inloggen functioneert niet".

17 maart 2017 om 21:41.
Dirk Boom zegt:

Het lijkt mij goed om vast te stellen dat het niet aan de website van SeniorWeb ligt. Ik begrijp nu dat het bij meerdere websites niet lukte en dat het probleem door de routerreset is opgelost.
Als dat niet zo is dan is er toch iets mis op de computer.

18 maart 2017 om 00:37.
jon047 zegt:

Niek, nu alles weer naar behoren functioneert (na reset router), is het raadzaam om Ccleaner weer te installeren? Indien niet, wie of wat ruimt dan alles op wat Cc naar boven heeft gehaald? Dat zijn toch iedere keer (1xp.3 weken) ca. 200 MB

20 maart 2017 om 12:06.
Niekie zegt:

200MB per 3 weken. Neem de test en doe het eens niet, eens in de 3 weken maar pas na een jaar. Dan heb je misschien 600MB of zelfs 1,5 GB, maar echt veel oplopen doet dat niet meer, omdat men vaak dezelfde sites bezoekt en die cookies staan er al.
Lees mijn motivatie nog eens door om Ccleaner niet te gebruiken.
En zo je het wel wilt gebruiken, schakel het tegelijk opstarten met Windows uit.

Maar eigenlijk ben je dus elke 3 weken, dezelfde cookies aan het ruimen, die er ook binnen 3 weken weer opstaan, waardoor het surfen trager wordt na het verwijderen ervan.

Kijk ook eens hoeveel vrije schijfruimte je hebt en of die cookies echt in de weg staan?

Niek

20 maart 2017 om 14:39.
jon047 zegt:

Ik ga doen wat jij adviseert. Op 17 maart had ik al geschreven: 52.4 MB gebruikt, 397MB beschikbaar.

20 maart 2017 om 14:59.
Niekie zegt:

Jon dat zullen wel GB's zijn hoop ik. (En ik zie ook GB's staan op 17 maart dus)
En als dat zo is, dan loopt die schijf de eerste 200 jaar niet vol met cookies. :-)

Niek

20 maart 2017 om 15:11.
jon047 zegt:

Sorry, slip of the machine! GB´s dus.

20 maart 2017 om 15:21.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Windows-Club?
Windows-Club