Diverse nepmails ING
Criminelen hengelen graag bij ING-gebruikers naar gegevens. Achter elkaar kwamen er twee nepmails binnen.
De eerste mail deelt mee dat uw account vanwege veiligheidsmaatregelen is geblokkeerd. Of u maar snel even de blokkade wilt opheffen, anders kunt u niet bij uw eigen geld. De tweede mail gaat over het vernieuwen van de betaalpas: een favoriet onderwerp onder criminelen. De bank communiceert niet op deze manier met zijn klanten. En twijfelt u soms aan de echtheid van een mail: klik dan niet op een link in het bericht, maar neem contact op met de bank.
De Fraudehelpdesk heeft een voorbeeld van nepmail 1 en nepmail 2.
Gratis controle op phishing tot 1 januari 2017
Nepmails zijn steeds lastiger te herkennen. Als lid van SeniorWeb kunt u in 2016 verdachte mails naar ons sturen. U hoort uiterlijk de volgende werkdag of het een phishingmail is of niet.
Ga naar de SeniorWeb Phishingchecker.
Bekijk al het nieuws