Interactieve robots bij spaaractie AH
Albert Heijn komt met een nieuwe spaaractie met een digitaal tintje. Klanten krijgen robotplaatjes mee die via de smartphone tot leven zijn te wekken.
De spaaractie heet ‘Tech is te gek’ en richt zich net als de eerdere acties in eerste instantie op kinderen. Albert Heijn brengt 160 plaatjes in omloop met weetje over technologie en wetenschap. Er staan experimenten op over technologie.
Scannen met de app
Het spannendst zijn de zogeheten augmented reality-plaatjes. Door de afbeelding te scannen met de bijbehorende app op de smartphone, wordt robot Techie via de camera geprojecteerd in het beeldscherm. Zo lijkt het of hij aanwezig is. De techniek is vooral bekend door het populaire spel Pokémon.
Basis van programmeren
Techie kan geprogrammeerd worden door codeblokken te verslepen, toe te voegen of te verwijderen. Zo leert men de basisprincipes van programmeren. De spaaractie is samen met NEMO Science Museum ontwikkeld. Op een laagdrempelige manier maakt Nederland kennis met wetenschap en technologie.
Bekijk al het nieuws