Pas op voor neptelefoontjes Rabobank
De bankmedewerker die belt om samen met u de bankrekening te beveiligen tegen criminelen, is zelf niet pluis.
Criminelen doen zich voor als bankmedewerker. Het telefoongesprek begint vriendelijk. De bank heeft voorkomen dat een groot bedrag van de rekening van de klant wordt geschreven. Daarna gaat het gesprek verder. De rekening vormt een doelwit voor fraudeurs. De medewerker wil dit oplossen. Wanneer de klant inlogt op Rabo internetbankieren kan de medewerker ervoor zorgen dat de rekening wordt veiliggesteld.
Phishingtelefoontje
In werkelijkheid wordt de klant gebeld door een crimineel die erop uit is de rekening te plunderen. Om te 'bewijzen' dat de hij echt bij de bank werkt noemt de crimineel postcode en laatste drie cijfers van de bankrekening.
Krijgt u zo'n telefoontje, zoals een SeniorWeb-lid overkwam, trap er dan niet in. Beëindig het gesprek! De bank zal u nooit op deze manier uitnodigen uw eigen rekening te beveiligen.
Bekijk al het nieuws