Menu Zoek

Google Back-up en Synchronisatie (Mac)

Google Drive is de online opslagdienst van Google. De dienst biedt 15 GB gratis opslagruimte. Met een Google-account hebt u toegang tot Drive. De dienst is online te gebruiken, maar ook via het programma 'Back-up en Synchronisatie' op de computer. Lees hier hoe u het programma downloadt en installeert op een Mac.

 

Besturingssysteem: macOS 10.13 High Sierra
Bestandsgrootte: 49,2 MB
Taal: Nederlands
Download

Om gebruik te maken van Google Drive en het back-upprogramma hebt u een Google-account nodig. Nog geen account? Lees in het artikel 'Een Google-account aanmaken' hoe u er een aanmaakt.

  • Klik op de knop Download
  • Klik op Back-up en synchronisatie downloaden.
  • Klik op Akkoord en downloaden om de servicevoorwaarden te accepteren.
  • Het installatiebestand wordt gedownload. Open de Finder via het pictogram van het lachende gezicht op het Dock.
  • Klik op de map Downloads.
  • Dubbelklik op het bestand InstalBackupAndSync.dmg.
  • Klik in het nieuwe venster op het pictogram van Back-up en synchronisatie en sleep het naar 'Applications'.

Het programma staat nu op de Mac. Sluit het venster via het rode bolletje linksboven. 

 Open het programma zo:

  • Klik op Finder (het pictogram van het lachende gezicht op het Dock).
  • Klik op Programma's.
  • Dubbelklik op Back-up en synchronisatie van Google.
  • Als u de vraagt krijgt of u zeker weet dat u het programma wilt openen, klik dan op Open

 Log nu in bij de dienst:

  • Klik op Aan de slag.
  • Typ het e-mailadres van het Google-account.
  • Klik op Volgende.
  • Typ het bijbehorende wachtwoord.
  • Klik op Inloggen.

Bepaal nu welke informatie doorlopend wordt geback-upt.

  • Klik op OK.
  • Standaard staan de mappen 'Afbeeldingen', 'Bureaublad' en 'Documenten' geselecteerd om doorlopende back-ups van de te maken in Google Drive. Wilt u een van deze mappen niet? Klik dan op het vinkje voor de map.
  • Het is ook mogelijk om nog andere mappen toe te voegen.
    • Klik op Map kiezen.
    • Navigeer naar de map, klik deze aan.
    • Klik op Open.
      Back-up en Synchronisatie instellen
  • Zet een vinkje voor Foto's en video's uploaden naar Google Foto's om daar uw foto's op te slaan.
  • Klik op Volgende
  • Klik op OK.
  • De bestanden die al op Google Drive staan, worden ook op de Mac geplaatst in de map 'Google Drive'. Wilt u dit niet? Haal het vinkje weg voor Mijn Drive synchroniseren met deze computer.
  • Klik op Starten.

Google Drive wordt nu gesynchroniseerd en u kunt aan de slag. Hoe dat werkt staat beschreven in het artikel 'Werken met Google Back-up en Synchronisatie (Mac)'.

Woordenboek
Home Sluiten
Computerwoordenboek

Zoekt u de betekenis van een computerterm? Klik of tik op een letter in de groene balk en de woordenlijst van de betreffende letter opent.
Naar een woord zoeken kan ook. Typ het woord in de zoekbalk met de tekst ‘Zoek hier in het woordenboek’ en klik of tik op Zoeken.

De redactie van SeniorWeb vult regelmatig woorden aan. Mist u een woord? Stuur een e-mail naar redactie@seniorweb.nl. Hartelijk dank voor uw medewerking.