Online opslag en back-up met Google-account
Inhoud
In deze cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Uitleg over de cloud en clouddiensten.
- Aanmaken van een Google-account.
- Beheren van opslagruimte.
- Google Drive gebruiken op verschillende apparaten.
- Google Foto’s.
- Back-up maken van Android-apparaat.
Benodigdheden
Voor deze cursus hebt u een computer of mobiel apparaat met internetverbinding nodig. Voorkennis van werken met bestanden en mappen is prettig. Lees daarvoor eventueel het artikel ‘De Verkenner (Windows 10)’ of ‘Mac-computers: Finder’.
Vragen stellen
Komt u er tijdens het volgen van de cursus niet meer helemaal uit? Bij elk onderdeel in de cursus kunt u een vraag stellen aan een ondersteuner van SeniorWeb. Klik daarvoor op de link Stel een vraag. Deze staat onder elk onderdeel.
Printversie in de SeniorWeb Webwinkel
Alle onderdelen van deze online cursus zijn af te drukken. Maar om het gemakkelijk te maken bieden we SeniorWeb-leden een volledig uitgeprinte cursus aan via onze webwinkel: Cursus - Online opslag en back-up met Google-account
Meer informatie op de website
Op de website van SeniorWeb staat onder het thema ‘Online gegevens bewaren’ meer informatie over Google en andere opslagdiensten. Klik in het menu boven elke pagina op Tips & Uitleg > Internet > Online gegevens bewaren.