SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Tip: back-up mail Office Outlook

Floppy_bewerkt_outlook_png

Voorkom dat er e-mails verloren gaan en maak een back-up in het mailprogramma Office Outlook.

 

E-mailen is een belangrijke manier van communiceren geworden. U wilt daarom misschien wel altijd over uw e-mails beschikken. Voorkom dat u mail kwijtraakt bij een computercrash of overstap naar een nieuwe computer. Maak dus een back-up.

Maak in Office Outlook 2013/2016 als volgt een back-up:

  • Open Office Outlook.
  • Klik op Bestand > Openen.
  • Klik op Importeren/exporteren.
    240216_back_up_outlook_1
  • De Wizard 'Importeren en exporteren' opent. Klik in deze Wizard op Naar bestand exporteren > Volgende.
  • Klik op Outlook-gegevensbestand (.pst) > Volgende.
  • Wilt u het bestand later niet openen met Office Outlook, kies dan voor 'Door komma's gescheiden waarden'.
  • Klik op de map waaruit u de e-mails wilt exporteren, waarschijnlijk Postvak IN en klik op Volgende. U kunt slecht één map tegelijk exporteren. Wilt u meerdere mappen back-uppen? Herhaal dan alle stappen en kies bij deze stap een andere map.
  • Standaard staat er al een plek aangegeven waar de back-up wordt opgeslagen. Klik op Bladeren om de opslaglocatie te wijzigen. Kies bijvoorbeeld voor een USB-stick, zodat u ook bij de mails kunt als de computer crasht. Als u regelmatig een back-up van alle bestanden op de computer maakt, kunt u er natuurlijk ook voor kiezen het bestand op te slaan op de pc.
  • Navigeer naar de juiste map en klik op OK.
  • Klik op Voltooien.
  • Een Outlook-gegevensbestand beveiligt u met een wachtwoord. Typ het wachtwoord, klik in het veld achter 'Bevestig uw wachtwoord' en typ nogmaals het wachtwoord. Als u later toegang tot het bestand wilt, hebt u het wachtwoord weer nodig.
  • Klik op OK.
  • Typ in het volgende venster weer uw wachtwoord en klik op OK.

Uw back-up is nu opgeslagen. 

Maak in Office Outlook 2010 als volgt een back-up:

  • Open Office Outlook.
  • Klik op Bestand.
  • Klik op Opties > Geavanceerd.
  • Klik op onder 'Exporteren' op Exporteren.
    240216_back_up_outlook_3
  • Klik op Naar een bestand exporteren > Volgende.
  • Klik op Outlook-gegevensbestand (.pst) > Volgende.
  • Wilt u het bestand later niet openen met Office Outlook kies dan voor 'Door lijstscheidingstekens gescheiden waarden (Windows)'.
  • Klik op de map waaruit u de e-mails wilt exporteren, waarschijnlijk Postvak IN en klik op Volgende. Let op, u kunt slecht één map tegelijk exporteren. Wilt u meerdere mappen back-uppen? Herhaal dan alle stappen en kies bij deze stap een andere map.
  • Standaard staat er al een plek aangegeven waar de back-up wordt opgeslagen. Klik op Bladeren om de opslaglocatie te wijzigen. Kies bijvoorbeeld voor een USB-stick, zodat u ook bij de mails kunt als de computer crasht. Als u regelmatig een back-up van alle bestanden op de computer maakt, kunt u er natuurlijk ook voor kiezen het bestand op te slaan op de pc. 
  • Navigeer naar de juiste map en klik op OK.
  • Klik op Voltooien.
  • Een Outlook-gegevensbestand beveiligt u met een wachtwoord. Typ het wachtwoord, klik in het veld achter 'Bevestig uw wachtwoord' en typ nogmaals het wachtwoord. Klik op OK.
  • Typ in het volgende venster weer uw wachtwoord en klik op OK.

Uw back-up is nu opgeslagen. 

Woordenboek
Home Sluiten
SeniorWeb Computerwoordenboek

Zoekt u de betekenis van een computerterm? Klik of tik op een letter in de groene balk en de woordenlijst van de betreffende letter opent.
Naar een woord zoeken kan ook. Typ het woord in de zoekbalk met de tekst ‘Zoek hier in het woordenboek’ en klik of tik op Zoeken.

De redactie van SeniorWeb vult regelmatig woorden aan. Mist u een woord? Stuur een e-mail naar redactie@seniorweb.nl. Hartelijk dank voor uw medewerking.